Kezdetektől napjainkig

Történetünk

1996. december 16.

A FilmJUS megalakulása

A jelenlévők megválasztották a 15 tagú választmányt és az 5 tagú vezetőséget

1996. december 16.
1997. január 20.


Benyújtottuk a bejegyzéshez szükséges iratokat a Fővárosi Bíróságnak

1997. január 20.
1997. március 10.


A Választmány véglegesítette az Alapszabályt, az SzMSz-t és a Felosztási Szabályzatot

1997. március 10.
1997. április 2.


Rendkívüli közgyűlés, lemond az ideiglenes Választmány, új Választmány megválasztása, a régi-új elnök Kabdebó György

1997. április 2.
1997. május 28.


A FilmJUS bírósági bejegyzése, minisztériumi akkreditáció

1997. május 28.
1998. február 3.


Megállapodás az Artisjus-al, adatok átvétele, jogdíjak/jogdíj-kifizetési kötelezettség átvétele

1998. február 3.
1998. március 24.


A Választmány felhatalmazza az elnököt egy, a Bródy Sándor utcai lakás megvásárlására és tataroztatására;

A Műbizottmány megalakítása

1998. március 24.
1998. május


A FilmJUS 21.000 ECU összegű támogatást nyert a PHARE programtól a számítástechnikai rendszerének kiépítéséhez

1998. május
1999. november 25.


A FilmJUS új székhelye: 1088 Bródy Sándor utca 14.

1999. november 25.
2001. március

A Filmjus Alapítvány létrehozása

Az Alapítvány célja, hogy szociális támo­gatást nyújtson az önhibájukon kívül arra rászoruló kollégáinknak.

2001. március
2001. június 12.

Választmányi döntés a FilmesHáz létrehozásáról

2001. június 12.
2002. június 13.


Az 1097 Budapest, Ráday utca 31/k alatti ingatlan megvásárlása, a felújítási munkák elkezdése

2002. június 13.
2002. december


A FilmesHáz tevékenységének elindulása

2002. december
2003.

ProArt

A jogkezelő társszervezetekkel (Artisjus, EJI, MAHASZ, HUNGART) közösen megalakítottuk a ProArt Egyesületet, amelyik egységesen lép fel a jogosult szerzők érdekeinek védelmében, a jogsértések feltárásában.

2003.
2005.


Az adatrögzítés és a számítástechnikai infrastruktúra igényeinek kielégítésére két kisebb lakást vásároltunk a Bródy Sándor utcai telephely második emeletén és 8 új munkahelyet hoztunk létre.

2005.
2005.

A FilmAgent Kft. megalakítása

A FilmAgent ügynökségként támogatja a szerzők érdekérvényesítését a producerekkel kötendő szerződések létrejöttekor

2005.
2005. december


A filmírók jogkezelésének átvétele az Artisjustól

2005. december
2009. december

ISO minősítési rendszer bevezetése

A FilmJUS bevezette az ISO:9001 minősítési rend­szer szerinti irányítási rendet

2009. december
2011. január 1.


A jogkezelő szervezetek állami felügyeletét a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SzTNH) veszi át

2011. január 1.
2011.


Lezárult az AGICOA-val folytatott majd évtizednyi vita, a megállapodást az SzTNH is ellenjegyezte

2011.
2011. december 5.

A FilmesHáz Alapítvány létrehozása

A Filmjus Alapítvány és a FilmesHáz Alapítvány feltőkésítése, hogy a FilmJUS Egyesület támogatási lehetőségének megszűnése esetén, önállóan is folytathassák tevékenységüket

2011. december 5.
2012. február 15.


Az Alapszabály módosításával a FilmJUS legfőbb döntéshozó szerve a Küldöttgyűlés, a vezető tisztségviselők megválasztását Választási Gyűlés végzi, amelyet 4 évente kell összehívni

2012. február 15.
2012. március


A törvényi háttér megváltozása miatt a FilmJUS végelszámolási eljárással megszüntette a FilmAgent Kft.-t

2012. március
2014.


A FilmJUS kiterjeszti tevékenységét, felvállalva a díszlet- és jelmeztervezők szerzői jogi képviseletét és jogdíjainak kezelését

2014.
2015.


A FilmJUS kiterjeszti tevékenységét, felvállalva a szinkron-írók és szinkron-rendezők jogi képviseletét és jogdíjainak kezelését

2015.
2017.


A FilmJUS elindította az ún. interaktív szinkron adatbázis szolgáltatását

2017.
2021. január 1.


Az Alapszabályban és az SzMSz-ben végrehajtott módosítások nyomán szétválasztottuk az elnöki és az ügyvezetői funkciókat, január 1-től a FilmJUS igazgatója Dr. Bánhegyesi Béla, az elnök továbbra is Kabdebó György

2021. január 1.
Back To Top

© 1997-2021 FilmJUS Egyesület.
Minden jog fenntartva!

FilmJUS Egyesület

1088 Budapest
Bródy Sándor utca 14.

filmjus@filmjus.hu